Kurs ten jest nastawiony na poznanie kluczowych zagadnień, związanych ze współpracą z rodzicami i pedagogami
w szkole.  Kładzie szczególny nacisk na zrozumienie roli osoby pomagającej w sytuacjach trudnych, wymagających odpowiedzialnego wspierania dziecka- ucznia w układzie: szkoła -pedagog, wychowawca, dyrektor - rodzic - psycholog.

Najważniejsze zagadnienia:

1.Prowadzenia rozmów nastawione na skuteczność w komunikacji z rodzicami.
2.Podstawowe założenia w relacjach budujących partnerstwo.
3.Koncepcja efektywnej komunikacji oparta o model Stanów JA wg. E. Berne’a: Rodzic – Dorosły – Dziecko.
4. Rozwijanie postawy nastawionej na dialog i porozumienie.
5. Koncepcja Trójkąta dramatycznego – St. Karpmana - jako przykład gier psychologicznych w sytuacjach wspomagania.
6. Wychodzenie z trójkąta dramatycznego i przechodzenie do trójkąta  wygrywającego.
7. Przykładowe gry psychologiczne, mogące się rozgrywać w relacji nauczyciel - rodzic- uczeń- psycholog.
8. Umiejętności w prowadzeniu rozmów: aktywne słuchanie, zadawanie pytań, empatyczne podejście oraz tworzenie              bezpiecznej relacji podczas spotkań z rodzicami - nastawienie na rozwiązania.
9. Koncepcja Pozycji życiowych- czyli psychologicznej postawy wobec siebie i innych.
10. Kontraktowanie – jako metoda uzgadniania zakresu, odpowiedzialności i celu rozmowy.

Poniżej LINK DO NAGRANIA -WARSZTATÓW:   
  https://youtu.be/hw0SdS4_IOE