Kurs ten jest nastawiony na poznanie kluczowych zagadnień, związanych ze współpracą z rodzicami i pedagogami
w szkole. Kładzie szczególny nacisk na zrozumienie roli osoby pomagającej w sytuacjach trudnych, wymagających odpowiedzialnego wspierania dziecka- ucznia w układzie: szkoła -pedagog, wychowawca, dyrektor - rodzic - psycholog.
Najważniejsze zagadnienia:
1.Prowadzenia rozmów nastawione na skuteczność w komunikacji z rodzicami.
2.Podstawowe założenia w relacjach
budujących partnerstwo.
3.Koncepcja efektywnej komunikacji oparta o
model Stanów JA wg. E. Berne’a: Rodzic – Dorosły – Dziecko.
4. Rozwijanie postawy nastawionej na dialog i porozumienie.
5. Koncepcja Trójkąta dramatycznego – St. Karpmana - jako przykład gier psychologicznych w sytuacjach wspomagania.
6. Wychodzenie z trójkąta dramatycznego i przechodzenie do trójkąta
wygrywającego.
7. Przykładowe gry psychologiczne, mogące się rozgrywać w relacji nauczyciel - rodzic-
uczeń- psycholog.
8. Umiejętności w prowadzeniu rozmów: aktywne słuchanie, zadawanie pytań,
empatyczne podejście oraz tworzenie bezpiecznej relacji podczas spotkań z rodzicami
- nastawienie na rozwiązania.
9. Koncepcja Pozycji życiowych- czyli psychologicznej postawy wobec siebie
i innych.
10. Kontraktowanie – jako metoda uzgadniania zakresu, odpowiedzialności i celu rozmowy.
Poniżej LINK DO NAGRANIA -WARSZTATÓW:
https://youtu.be/hw0SdS4_IOE
- Prowadzący: Monika Kuras